وظیفه ی اجتماعی/ تاریخی معلمان در کلاس درس چیست؟
اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.

 

پاسخ چند تن از همکاران ارجمند به پرسش :

"وظیفه ی اجتماعی /تاریخی  معلمان در شرایط کنونی جامعه درکلاس درس چیست؟"

  ناصحی فر/ اسلامشهر

درشرایط کنونی جامعه،وظیفه ی تاریخی/اجتماعی معلمان در کلاس درس چیست؟

یکم : معلمان نبایستی دانش آموزان را مثل طوطی بار بیاورند.

دوم : اندیشه کردن را به آنها بیاموزند.

سوم: درس مهارتهای زندگی را آموزش دهند.

چهارم : اکثریت دروس، نه به درد دنیا و نه به درد آخرت دانش آموزان می خورد، پس سعی کنند،یک مهارت طراحی،هنری،

ورزشی،کاربردی به فراگیران آموزش دهیم.

پنج :تفکر ،نقدو انتقادکردن و انتقاد پذیری را آموزش دهیم.

ششم: راحترام به حقوق شهروندی و عملیاتی کردن آن را در برنامه کاری قرار دهیم.

هفتم:از خرافات دوری کنیم و تلاش کنیم ذهن فراگیران را از خرافه گویی پاک کنیم.

هشتم ا رزشها و باورها و اعتقادات صحیح را نهادینه کنیم و از ضدارزش ها و تجمل گرایی و منفعت طلبی دوری کنیم.

نهم حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در آنها افزایش دهیم.

دهم اسطره های ملی و علمی کشور در قدیم و جدیدرا معرفی کنیم. و برای ایجاد فردایی بهتر امید و نوید دهیم.

یازدهم  شادابی،جنب و جوش،نشاط،پویایی را به مدارس برگردانیم،البته احتیاج به خرد جمعی است.فضای غم و اندوه را از مدارس پاک کنیم.

  محسن محمدپور خراسان مرکزی

 

اگر بخواهیم در یک واژه بگوییم همان وظیفه ی مهم معلمان، فراهم کردن زمینه ی پرسش و پاسخ است.

چنین به نظر می رسد،معلمان یک رسالت بسیار مهم  دارند، و آن پرورش شهروندانی مسول و پرسشگراست.

این موضوع یکی ازشرایط لازم برای بهبود زندگی و ارتقا همه جانبه کشور می باشد.

ازدید نگارنده جامعه ی مایک جامعه کلنگی است، وبه راحتی آنچه ساخته رانابود می کند تابنایی نوبسازد !

 به همین دلیل پس از صد سال قانون گذاری و نظارت ،نمیدانیم وظیفه نمایندگان چیست؟

امروزه  همان را می خواهیم که صد سال پیش میخواستیم!

متاسفانه ما ملتی  پایدار،هماهنگ ، پیوسته و مستحکم  نیستیم .

 ماملتی آماده برای هیجان و حرکت های سریع و بدون نتیجه ایم، که ناگهان سیلاب میشویم و تخریب میکنیم ! و باز میسازیم  تا سیل راه بیندازیم وبنایی جدید را با همان سبک بر بنای قبلی و درهمان محیط ایجاد کنیم !!!

به جای تغییر تدریجی درجامعه وایجادساختارهای قدرتمنداجتماعی وتغییر از پایین و بدنه به تغییر از بالا معتقدیم و تاسف برانگیزاست که همیشه دنبال قهرمان و قربانی هستیم .

ای کاش براستی اراده کنیم :

 ازاین مهر با مهر ، حق سوال را برای دانش آموزانمان به رسمیت بشناسیم .

 و به آنها بگوییم سوال بپرسید و کسی سزاور تر از معلم برای پرسش و پاسخگویی نیست.

 به دانش آموزانمان بگوییم حتی حق دارید از رنگ پیراهنم نیز سوال کنید ، چون رنگ و نوع پوششم بر روحیه شما عزیزان موثر است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

جمعه 31 شهريور 1396برچسب:, :: 17:39 :: نويسنده : *** راه معلم ***

مابرای رسیدن به دموکراسی،بایدازکودکان آغازکنیم ////////////// ///////////////
درباره ی سایت

به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیت‏ها، انجمن‏های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد.
تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است ..........
">
تازه ها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 227
بازدید کل : 5739
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1